Sommer på Jomsborg
Fra 5. juni
- Den Permanente er åben for offentligheden.
- Der er ikke længere adgang til Sydbadet fra Herrebadet.
- Indgang til Sydbadet gennem sommerindgang (06.00-23.00).
- Tårnsauna og Infrarød er åben dagligt 06.00-09.00 og 14.00-23.00
Vær opmærksom på:
- Det er i sommerperioden ikke tilladt, at tage gæster med!
- Har du glemt din nøgle (brik eller kort), og bliver lukket ind af et andet medlem, så skal du sende en mail til jomsborg@vinterbadning.dk, gerne med information om, hvem der har lukket dig ind/ud og hvornår.
- For bænkene på Sydbadet gælder samme regler som i saunaen, dvs at man ikke sidder på dem med bar numse!
- Sydbadet er elektronikfri zone:
- Du tager selvfølgelig ikke din mobil frem, men lader den blive i din taske/lomme
(Vi skal kunne færdes trygt uden fornemmelsen af evt. at blive fotograferet) - Du bruger ikke bærbar pc/tablet eller andre e-readere
(Da man jo ikke kan se, om denne device evt kan tage fotos/filme)
(Du er velkommen til at tage en fysisk bog med, eller låne en i Sydklubhuset) - Du bruger heller ikke høretelefoner/airpods el lign
(Da vi alle skal være med til at skabe/værne om et analogt rum, hvor man ikke skærmer sig af bag elektronik)
- Du tager selvfølgelig ikke din mobil frem, men lader den blive i din taske/lomme
Saunaer:
- Tårnsauna og Infrarød vil være åbne 06.00-09.00 og 14.00-23.00 hver dag i hele sommerperioden.
Ind- og udgang gennem glasdøren fra Sydbadet. - Udgangsdør fra forrummet til Herrebadet er kun nødudgang og skal holdes lukket (Herrebadet er offentligt område 06.00-19.00. Vi skal ikke opholde os på Herrebadet efter kl 19.00).
- Glasdøren fra Infrarød ud mod Herrebadet vil være lukket med skodde i det tidsrum, der er offentligt åben på Herrebadet. Skodden vil blive trukket fra kl. 19.00, hvorefter glasdøren godt må åbnes til udluftning. Vi skal ikke opholde os på Herrebadet efter kl. 19.00!
- Aarhus Kommunes vagtservices rundering bliver gennemført kl. 23.30 – sørg venligst for at have forladt Sydbadet til den tid, så vagten ikke skal vente på jer,
Sydklubhuset
- Er ligeledes elektronik-fri zone; det gælder også betaling for kaffe/te med mobilepay, som kan foretages på den udvendige side af speedgate i sommerindgang.
- Skal du ind og hente vand/kaffe/te, tager du som minimum et håndklæde om kroppen.
- Opholder du dig i klubhuset i længere tid, er du sømmelig påklædt.
- Efter kl. 21.00 sørger vi allesammen for, at døre til Sydklubhus og toiletter holdes lukkede
(Vi ved jo ikke, om der kommer nogen senere, og hvis dørene er åbne, kan de ikke låse automatisk, og så risikerer vi at få natte-besøg af rotter eller løbske bølger). - Glasdøren i Sydklubhuset er en udgang – den skal ikke stå åben!
(Der kan slå bølger ind og ødelægge køkken og elektronik – og hvis der sættes en taburet eller andet i klemme i døren, så vil dørpumpen stadig trække i døren, og i sidste ende trække døren skæv i karmen, så den ikke lukker)
Fra 1. august
- Kan du kun komme ind på Sydbadet, hvis du har betalt for sæson 2026/27.
(Det kan gøres online på mobil – lige uden for indgangen, og adgang vil virke efter ganske få minutter – så der er ingen grund til at bede andre medlemmer om at lukke sig ind).
Fra 1. september
- Indgang gennem speedgate i indgangstårnet til den Permanente
- Gør venligst plads for personalet, der har travlt med at pakke ud/åbne op/gøre saunaer klar til vintersæson.
2. september
- Alle faciliteter er åbne igen – se opslag om åbningstider.
Kontoret holder sommerferie
Fra 1. juni vil kontoret på Den Permanente ikke være bemandet. Vi vil dog kunne træffes på mail og telefon i juni måned.
Hele juli er kontoret lukket. Mails vil blive læst sporadisk, men forvent lidt længere ekspeditionstid. I juli kan vi kun træffes på telefonen i nødstilfælde – f.eks. hvis strømmen går eller en sauna er gået i stykker. Så vil vi gerne kontaktes.
I august vil kontoret være bemandet fra 17. august med lidt udvidede åbningstider frem til sæsonstart. Det vil du kunne se på kalenderen i app’en og på hjemmesiden, når vi kommer dertil.
God sommer til alle.